vineri, 12 octombrie 2012

Placinta cu branza, simpla si gustoasa


Opera sorei
Nici ca se poate ceva mai simplu. Este o reteta italieneasca. Si italienii, se stie, gatesc simplu, nu sunt sofisticati, precum francezii, dar mancarurile lor sunt gustoase si, parca, te imbie sa te bucuri de ele impreuna cu prietenii. 
Retetele sunt un mesaj de la cei dragi. Am dat reteta sorei mele, aflata peste mari si tari. Sunt sigura ca atunci cand a pregatit-o si a gustat-o, impreuna cu sotul ei, s-a gandit cu drag la mine. Intr-o carte frumoasa, se povestea ca o doamna avea o reteta de la bunica ei. Si, ori de cate ori o pregatea, se simtea aproape de bunica ei plecata demult. 
Asadar, am tapetat o forma de tarta cu backpapier, iar deasupra am pus aluatul fraged, pe care le-am luat de-a gata, de la magazin (in Italia, cel mai bine merge pasta frolla). Am impuns cu o furculita coca, de teama sa nu se umfle (nu stiu daca era necesar, dar mi-am zis sa fiu prevazatoare).
Am acoperit aluatul cu un strat subtire de gem de visine, dar cred ca merge bine si cu gem de caise, de portocale sau de care va place voua. 
Deasupra am turnat compozitia de branza, pe care am facut-o asa: am batut cu mixerul 3 oua si zahar de trestie (dupa ochi, in functie de cat de dulce va place), am adaugat putina vanilie, coaja rasa de la o lamaie (bio) si, in final, 400 g ricotta. Aceasta poate fi chiar ricotta... romaneasca, adica urda. 
Daca va ramane putin aluat, puteti face, de decor, o floricica sau ce va dicteaza voua spiritul creatiei. 
Placinta se pune in cuptorul incalzit la 200 grade si se tine cam 40-45 minute. 
Sa o gatiti si sa o mancati cu placere!

10 comentarii:

  1. Interesanta! O sa incerc si eu. Arata tare bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum ma duc sa caut ricotta sau ceva asemanator. Ma intreb daca merge si cu cottage cheese sau iese prea moale compozitita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da' ce, voi, acolo, nu aveti ricotta? D-ar putea sa fie buna si cu cottage cheese, dar ar iesi altceva, cred eu.

      Ștergere
    2. Gasit Ricotta. Facut tarta manual. Facut placinta. Delicios.

      Ștergere
  3. aia din poza e cea facuta de tine? daca da, esti priceputa. mie nu prea-mi ies dulciurile asa ca ma duc direct la boulangerie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asta chiar nu e complicata! Incearca si ai sa vezi. In plus, este si o activitate placuta.

      Ștergere
  4. gustoasa , te cred...mai greu cu facutul :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai asta e smecheria cu tarta asta: e foarte simpla si mai gustoasa decat daca ai lua-o de-a gata. Daca ti-o face mama, asta e alta poveste...

      Ștergere
  5. Chestia din poza arata fain, adica e ca o reclama! De unde ai luat poza?

    RăspundețiȘtergere