^

Brisighella, uno dei borghi più belli d'Italia



Astăzi am căutat o destinație relativ aproape de casă. În lipsă de inspirație, am consultat site-ul "I borghi più belli d'Italia". Și așa, am ajuns la Brisighella, un orășel medieval, în apropiere de Faenza.
Am găsit un loc cu peisaje încântătoare și mâncare bună, care te îndeamnă să îi prețuiești pe îndelete darurile pe care ți le oferă (se numără, de altfel, printre orașele slow). 


Brisighella este așezat la poalele a trei coline pe vârful cărora își au adăpostul: Turnul Orologiului, Fortăreața venețiană și Sanctuarul Monticino, tot atâtea puncte de observație ideale unele către celelalte, dar și către acoperișurile caselor și dealurile înconjurătoare, presărate de chiparoși, plantații de măslini (uleiul de Brisighella este DOP) și viță de vie.

După ce am colindat din vârf în vârf, am coborât în centrul orașului. Chiar dacă nu ne era foame, cele câteva restaurante erau așa îmbietoare, încât am cedat ispitei. Și nu ne-a părut rău, căci ne-am bucurat de un prânz delicios, alături de alți turiști, care păreau să fi luat cu asalt toate locurile unde se putea mânca. 

Centru istoric nu este întins, dar plin de farmec. Principala atracție este strada măgarilor (Via degli Asini), o stradă acoperită supraelevată, iluminată de jumătăți de arcade, pe o parte, pe cealalată parte găsindu-se intrările în casele construite pe roca. Numele străzii de datorează faptului că pe aici treceau caravanele cu măgari care cărau calcarul extras de pe dealurile din vecinătate. 

Am întâlnit din loc în loc prin oraș însemnele Drumului Sf. Anton (Il Cammino di Sant'Antonio) și așa am aflat că pe aici trece acest drum de pelerinaj, care parcurge unele din locurile pe unde a ajuns Sfântul.
De ce mi-a placut Brisighella? Pentru ca este un loc primitor cu turiștii, dar nu este turistic, pentru că localnicii par să își continue viața lor obișnuită, fără să se sinchisească prea mult de intruși.
Brisighella, uno dei borghi più belli d'Italia Brisighella, uno dei borghi più belli d'Italia Reviewed by Mirela on vineri, 16 august 2013 Rating: 5

15 comentarii

  1. aproape de casa zici? deci stai intr o zona de vis :) si cum arata turnul ala pe stanca...n-am auzit in viata mea de locul asta, merci :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu auzisem de locul asta. O dovada ca lucruri interesante se gasesc mereu aproape de noi, trebuie doar sa cauti...

      Ștergere
  2. Multumesc, Mirela. De data asta am primit notificarea direct pe adesa mea de e-mail, ceea ce este comod si folositor.

    Articolul este foarte imbietor la calatorie. Imi plac si fotografiile frumos amplasate in text. Hotarat lucru, server-ul pe care il folosesti ofera mai multe optiuni.

    Iar « M »-ul din colt presupun ca vine de la Mirela. Poate imi impartasesti in particular secretul incorpararii initialei in imagine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că vă place ce am produs. Am pus "M"-ul în poze cu ajutorul programului Watermark Image, este gratuit și îl găsiți pe net. Chiar dacă nu m-ați întrebat de unde am luat "M"-ul,vă spun eu: era un model în mozaic, pe podea, la intrarea în una din casele vechi din Bologna. L-am fotografiat și recolorat, inclusiv conturul, întrucât era în două culori de pietre.

      Ștergere
  3. Incepeam să iţi simt lipsa:) Ador orăşelele mici, cu prima ocazie o să mergem şi la Brisighella, ne-ai convins!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că începuseși să îmi simți lipsa:) Păi tu ai alte localități, mai lângă casă, aflate pe lista celor mai frumoase sate din Italia. Dacă ai ajuns, ne povestești cum a fost?

      Ștergere
    2. :) Cu siguranţă, vom povesti şi despre vacanţa noastră. După zece ani pe alte meleaguri, vara aceasta redescoperim România. Încerc să o văd prin ochii unui turist străin:)

      Ștergere
    3. Aștept cu nerăbdare să ne povestești și de România, și de "borghi piu belli" de pe lângă Parma.

      Ștergere
  4. Superb! A doua poza este extraordinara! Peisajul m-a lasat fara cuvinte, nu m-as satura sa-l admir.
    Foarte frumos orasul. Ador astfel de orasele mici, primitoare, elegante. Iar cand de pe strazile lor poti admira si o panorama splendida, atunci este perfect.
    Locuiesti intr-o zona minunata! Te invidiez ;)! Si da, ai dreptate, locuri faine se pot gasi oriunde, trebuie doar sa le cauti :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine, draga Larisa, ca ti-a placut oraselul. Am ajuns la el pe o sosea asa ingusta, incat ne-am tot intrebat daca era cu sens unic (nu era!).
      Si Franta are un farmec special. Si eu te invidiez pe tine :)

      Ștergere
  5. Vai câte minunății poate avea Italia asta!!! Stai într-o zonă de vis (eu m-aș simți în paradis acolo, dar probabl asta simti si tu) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce o fi așa frumos în Italia? Datorită italianilor, probabil, deși se spune că "Italia e o țară frumoasă, păcat că e locuită!"
      Da, e bine să ai frumosul în jurul tău. O plimbare obișnuită prin oraș devine, mereu, un moment de încântare. Deși, nu știu dacă ma simți frumosul, dar nu ai senzația aia deprimantă din cauza gunoaielor, clădirilor părăginite,prostului gust ș.a.

      Ștergere
  6. Italia e tara mea preferata si de fiecare data cand citesc despre ea mi se umple sufletul de fericire. Eu stiam doar de Camino in Spania nu stiam ca exista ceva asemanator si in Italia! chiar daca probabil mult mai mic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu știam de acest drum, dar auzisem de Via Francigena, ce lega Franța de Roma, căci Roma era o destinație importantă pentru creștinătate.

      Ștergere

nRelate Posts Only