^

Sicilia (ultima parte)


Sicila este o zona puternic seismica si multe orase au fost rase de pe suprafata pamantului si reconstruite din temelii. Si asta s-a intamplat de mai multe ori in cursul istoriei.

Catania, la poalele Etnei, este un astfel de caz. La cutremurul din 1908 au murit 80.000 oameni.


Iar Noto, ca multe alte localitati, a fost distrus de cutremurul din 1683 si reconstruit la cativa km departare. Noto este esenta barocului sicilian, iar barocul sicilian este un baroc scapat de sub control. De aceea, Noto si-a castigat denumirea de "gradina de piatra". Toate cladirile fusesera de curand curatate . Asa ca era o bijuterie de aur (de curand intrata in patrimoniul UNESCO). Bijuterii baroce se gasesc din abundenta si la Palermo. E suficient sa vizitezi oratoriile decorate in stuc de catre Giacomo Serpotta.
Nu puteam rata o ascensiune pe Etna, cel mai inalt vulcan activ din Europa. Nu am vazut decat lava, de culoare neagra, cu cratere de la diferite eruptii (ultimele dupa 2000) si multe gargarite. Si in departari, marea. Marea e pretutindeni in Sicilia, e una cu pamantul.

Natura este o alta chestie minunata. Dovada e gradina botanica din Palermo, unde natura pare dezlantuita. Gasesti palmieri, ficusi centenari, portocali, cactusi si multe altele.

Sicilenii sunt oameni de treaba si foarte amabili. Uneori, chiar prea. Cum a fost cazul sefului unui bar din apropierea locului unde stam, care ne-a invartit si imbrobodit, ne-a facut sa cumparam de la el de toate, inclusiv paste .....napolitane.

Nu pot spune cu certitudine ca am vazut mafioti. Probabil ca da, dar nu am stiut. In orice caz, stiu ca am intrat in reteaua de magazine care nu platesc tribut mafiei (dupa cum am aflat dintr-o harta in care erau mentionate astfel de magazine).

Nunti am intalnit o sumedenie. Incepand de luni dimineata, la ora 9 si pana sambata (nu se fac nunti duminica). A fost motiv de bucurie pentru noi, mai ales ca nu mai plateam intrarea la unele oratorii in care se oficiau aceste nunti.

Inainte de a ajunge in Sicilia, am citit mai multe carti despre locurile pe care aveam sa le vizitez. Si mi-am dat seama cat de mult conteaza sa te informezi inainte si sa intri in atmosfera locurilor. Le simti mult mai mult dulceata.

Ca sa ma dau mare, o sa il citez pe Goethe. Spunea ca nu se poate intelege Italia daca nu cunosti Sicilia. El stia o alta Sicilie, din vremurile bune. Dar cred ca este valabil si acum, mai ales acum, cand a adunat toate contrastele Italiei. In bune si rele.
Sicilia (ultima parte) Sicilia (ultima parte) Reviewed by Mirela on joi, 24 iunie 2010 Rating: 5

Niciun comentariu

nRelate Posts Only